1451885.jpg

Tänään sain poltosta tällaisen hempeän maljakon. Taustalla on irislysteriä, siksi se valossa loistaa eri väreissä. Yleensä irislysteri on tuputettu, mutta tässä työssä se on siveltimellä levitetty maljakon pintaan ja mielestäni helmiäisvärit tulevat silloin vielä paremmin esille. Kukan, mikä sitten lieneekään, maalasin ensimmäisen polton jälkeen lysterin päälle.

1451889.jpg

Tässä sama työ toiselta puolelta.

Viikon päästä onkin sitten viimeinen kerta posliininmaalausta. Työväenopistolla alkaa kesätauko, enkä syksyllä voi jatkaa, koska työt kutsuvat. Saattaa olla, että maalaukset jäävät, koska omaa uunia minulla ei ole. Posliininmaalausvärit eivät onneksi mene miksikään, joten joskus tilaisuuden tullen voin aloittaa uudestaan. Opettajakin on jäämässä eläkkeelle, eikä uudesta opettajasta ole vielä tietoa. Toivottavasti kurssilaiset saavat uuden opettajan, että voivat jatkaa kivaa harrastusta. Sama ryhmä on pysynyt kasassa kuulemma jo vuosikausia, minä olin vain tällainen vieraileva tähti. En edes tiedä, miten onnistuin tähän ryhmään pääsemään, sillä mulle selvisi vasta vähän aikaa sitten, että se on eläkeläisten ryhmä!! Kyllähän minä siellä olen itseni aika junnuksi tuntenut. Kivaa kuitenkin on ollut. Ensi kerralla vielä maalataan ja vietetään nyyttäreitä, sitten alkaa posliininmaalauksen osalta "kesäloma".